Tuesday, 21 February 2012

HDR pertama aku...

Assalamulaikum, salam satu malaya.. sebagai sorang beginer... aku mmg slow.. sikit2 aku ambik tau.. lama dah aku usha HDR ni.. tapi tak tergerak nak coba.. hari ni selepas menjamu selera.. sorang kawan post gambar HDR.. menarik.. (sebelum ni kekadang terlampau sangat aku tgk... serius.. jadi google la bahan merujuk.. usha2 pi kat youtube jugak.. yang aku paham msti ada gambar yang sama berbeza exposure.. layan setting BKT dan continous pada D90.. kemudian ke photoshop cs5..

HDR PHOTO AKU YANG 1ST




3 photo asal dari d90 dengan exposure berbeza..

kira ok lajugak kot.. aku pun xtau sangat  HDR ni. usha dari google.. tanya orang pun kekadang tak dilayan.. sapalah kita.. tapi siapa mereka tanpa kita.. haha.. xda mereka dapat semua itu dari usaha mereka. sebab tu mereka minta dibayar kalau mahukan apa yang mereka ada.. oklah.. sekurang2nya ada lagi yang mahu menjawap soalan2 aku.. xda la rasa begang... haha.. layan ajer.. 


dua lagi hdr photo, tapi ni dari 3 gambar yang sama.. 

Apapun aku perlukan kritikan.. cantik ke buruk ke.. kutuk ke.. janji masih dalam tajuk.. aku terima walau pedia(hehhehehe) sekian..

2 comments:

Khairil said...

nice try bro... :) keep it up....

ahowk orang islam said...

thanx bro... :)