Friday 3 February 2012

BERMAIN API..

Assalamulaikum.. salam sejahtera.  sebelum ni aku xda nak story apa2 pasal gambar aku shot.. kali ni ak shot dan aku edit guna photoshop cs5..  dlu ada la ak instal soft ni.. ak try guna haram apapun xpaham.. blajar dgn kawan2 tau takat tampal2 dgn bubuh teks je kot masa tu... 4 tahun lepas punya story.. aku klu nak edit gambar pun sblm ni guna lightroom.. maklum la gambat wanabe mcm aku ni mana nak best.. kekadang aku crop jugak..dan teringin benar ada MEMBERI KOMENT DAN KRITIKAN MEMBENA, BAGITAU IDEA YANG BAIK. PERBETULKAN KESALAHAN AKU .



Setelah 3 hari aku dok mengisi waktu malam dengan tonton vedio di laman youtube.. aku dapat hasilkan benda ni, ak xtau nak panggil apa istilah benda ni dalam photoshop.. aku tgk video tutor pun basic2.. gambar asal memang ok lakot(kamu  patut kritik - bantu aku jadi lebih baik). kat bawah ni ada 4 gambar ak  shot masa cuti raya cina yang aku edit jadi poster kat atas..


Nikon D90 (VR 18-105mm)  26mm,   Iso -0.3EV under 200,  1s,   f/56 -3.0EV

Nikon D90 (VR 18-105mm)  26mm,   Iso -0.3EV under 200,  4s,   f/56 -3.0EV

Nikon D90 (VR 18-105mm)  26mm,   Iso -0.3EV under 200,  4s,   f/56 -3.0EV

 Nikon D90 (VR 18-105mm)  18mm,   Iso -0.3EV under 200,  4s,   f/5 -3.0EV

gambar ni semua ak shot malam masa camping dgn kawan2 masa cuti raya cina.. ak blajar sndri dan tanya orang.. belum cukup kental nak masuk mana2 bengkel(slalu pokai) haram ada la yang sudi memberi apapun kritikan atau apa saja untuk bantu ak membetulkan semua ni.. sekian.

2 comments:

Belog Sambal Belacan said...

apiiiii...

mmbaca d sini..

http://akutetapaku85.blogspot.com/

ahowk orang islam said...

ohh.. ok trima kasih..